BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Selasa, 23 Ogos 2011

RAMADHAN YANG PENUH BERMAKNA...

waktu malam di majid bilal

Alhamdullah.. bertemu lagi kite dalam bulan ramadhan yang barakah ini .. bagi ana ramadhan tahun ini sangat bermakna sebab apa, nanti ana bagi tahu.. macam-macam berlaku bulan ini yang pertama sekali ana telah pergi ke btn ke tanjung rhu ,sepang banyak kenangan manis berama pelajar yang akan ketimur tegah. Program pada bulan puasa ini banyak memberi kelebihan kepada kami kerana program tersebut memang santai dan tidak lasak. Rase kelakar pulak. Dan program tu memang memupukkan semangat cintakan tanah air supaya nanti kami bile kat luar negara akan kembali ke bumi tercinta dengan satu harapan yang boleh menjadi pemimpin yang berinspirasi tinggi.
hadiqah sebelah masjid bilal

Tapi ada berita yang lebih mengejutkan sewaktu ana di btn , ana dimaklumkan oleh kawan ana yang kita kan ke mesir lagi seminggu . masa tu ana terkejut sangat bermacm-macam perasan yang ada dalam hati ini , ada rasa gembira sedih pon ada. Jadi ana pon terus beritahu keluarga mengenai hal tersebut .
Selepas ke btn bermulalah persedian ke timur tengah. Macam- macam berlaku dalam masa semiggu.

akhirnya tiba lah masa yang ditunggu-tunggu.. kami bertolak dari rumah ke klia pukul 9 malam .. setbe disana ramai juga sahabt-sahabat ana yang sudah tunggu untuk berangkat bersama nanti ..penerbangan dari klia pukul 3 pagi .. kemudian kami taransit di kuwit... sampai sana pukul 6 pagi dan masuk kembali kedalam flight pukul 11 pagi .. alhamdulillah sahabat-sahabat ana waktu tu semua bermujahadah untuk berpuasa penuh hari tu masyaAllah..



perjalanan dari kuwit ke mesir mengambil mase selama 2jam..memang seronok .. alhamdulillah Allah banyak mempermudahkan urusan kami..
setibe di mesir kami disambut oleh akak mesir .. kami tinggal di hayyu a'syir..
selama empat hari disini macam-macam tempat yang ana telah pegi , ana pergi ke masjid bilal hadiqah athfal ,dan hadiqah dauliyh.. seronok sangat lebih-lebih lagi di majid bilal ramai org muslim yang beri'tikaf disini best sangat..
waktu siand di masjid bilal

kepada sahabat-sahabat ana yang akan berlepas ke bumi anbiya ni semoga berjaya.. leha, syue, ramizah, jannah, athirh, hafizah, hanisah, zahra zainurrasyid dan syazana.

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

salam bermujahadah ya ukhty...:) seronoknye cerita fifah di sana ya... doakan kami di sini :) ingat kamoo selalu~